Általános Szerződési Feltételek

A DUNA P’ART PANZIÓ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
-hatályos 2021. 07. 12. napjától1. Szolgáltató adatai
 Szállásadó/adatkezelő Neve: Duna P’Art Panzió
 Székhelye: 2621 Verőce, Árpád út 2/b, hrsz 573
 Törvényes képviselő: McNeill-Bethlen Berta
 Üzemeltető: Verőcei Hajós Kft (2621 Verőce, Losi völgy 05/24)
 adószám: 24142078-2-13
 üzemeltetési szám: 8/2021
 NTAK szám: PA23080465
 Kapcsolattartó adatvédelmi ügyekben: McNeill-Bethlen Berta, üzemeltetésért felelős igazgató
 CIB BANK: 10700323-72933628-51100005
 IBAN: HU51 10700323-72933628-51100005
2. Általános szabályok
2.1 Jelen „Általános Üzleti Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok
szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Üzleti Feltételeknek, de nem
zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és
más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a
Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek
teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik
személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató
és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles
vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
3.4 Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a Szolgáltatót
esetleges egészségügyi állapotáról, Szolgáltató köteles felhívni a figyelmet az esetleges egészségügyi
kockázatokról.
4. Az általános szerződési feltételek és a szerződés hatálya
4.1A jelen szerződés és az abban foglalt általános szerződési feltételek kiterjednek minden, Szolgáltató
által a szálláshely-szolgáltatás keretében nyújtott és Vendég által lefoglalható és igénybe vehető,
Szolgáltató weboldalán mindenkor feltüntetett szolgáltatásokra.
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
2
4.2 A jelen szerződés 2021. július 12. napjától visszavonásig érvényes. A jelen szerződés a Szolgáltató
korábban érvényben lévő szerződéses feltételeinek egységes szerkezetbe foglalt, módosított, hatályos
állapotát tartalmazza.
4.3 Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen szerződés vonatkozó jogszabályok keretei között történő
módosítására és kiegészítésére. A szerződés módosítását vagy kiegészítését követően annak tényéről
Szolgáltató weboldalán elérhető formában tájékoztatja Vendégeit azzal, hogy a módosítást
megelőzően már megkötött szerződésekre a szerződéskötéskor hatályban lévő szerződés rendelkezései
irányadók. A Szolgáltatóval a módosítást követően szerződött Vendégekre, a módosított szerződési
feltételek irányadók.
4.4 Szerződő felek egymás között az e-mail kommunikációt írásbelinek tekintik, amely során
jogosultak a jelen szerződés tárgyának teljesítéséhez szükséges információkat egyeztetni.
4.5 A Szolgáltató által nyújtott szálláshely-szolgáltatások igénybevételével, így a szobák
bármelyikének foglalásával a Vendég magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen szerződésnek a
foglalás leadásakor hatályos állapotát. Kérjük Tisztelt Vendégeinket, hogy a jelen szerződést és annak
minden feltételét alaposan tanulmányozzák, olvassák el, mielőtt a szobafoglalás mellett döntenek és
kizárólag az azzal való teljes körű egyetértésük esetén foglalják le a kiválasztott szobá(ka)t, a
választott időszakra. A foglalás véglegesítéséhez szükséges, hogy a Vendég a jelen szerződés
feltételeit elfogadja, azokat magára nézve kötelezőnek ismerje el.
4.6 Jelen szerződés valamennyi Vendég felé történő online értékesítésre érvényes.
4.7 Az online szobafoglalási rendszeren keresztül 14. életévét betöltött, azonban 18. életévét még be
nem töltött korlátozottan cselekvőképes személy kizárólag a szülői felügyeletet gyakorló személy
hozzájárulásával vásárolhat. 14. életévét be nem töltött személy a weboldalon keresztül szobát nem
foglalhat, nevében a szülői felügyeletet gyakorló személy jogosult eljárni a foglalás során.
4.8 Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Vendég foglalását törölje, ha a szolgáltatás csalárd,
spekulatív vagy rosszhiszemű igénybevételét észleli a Vendég részéről.
4.9 A Vendég fogyasztónak minősül, amennyiben a megrendelt szolgáltatás(ok) nem kereskedelmi
célokat szolgálnak vagy nem a saját magukat foglalkoztatók szakmai tevékenységét szolgálják. Ezzel
szemben nem fogyasztónak, hanem vállalkozónak minősül minden olyan, jogképességgel rendelkező
természetes vagy jogi személy, aki a szerződés megkötésekor kereskedelmi vagy független szakmai
tevékenységet végez.
4.10 Szolgáltató saját vállalkozása és szolgáltatásainak biztonsága érdekében nem engedélyez olyan
foglalást/vásárlást, ahol egy foglalás értéke és a tételek száma a szokásos fogyasztói mennyiséget
meghaladja. A szokásos fogyasztói mennyiség meghatározása az általános gyakorlaton alapszik,
azonban Szolgáltató esetről esetre szabadon jogosult meghatározni, hogy az adott foglalási mennyiségi
korlátozását milyen értékben és mértékben határozza meg.
4.11 A jelen szerződés és annak teljes szövegezése kizárólag magyar nyelven került kiadásra és az
kizárólag magyar nyelven értelmezendő.
4.12 Szolgáltató vonatkozásában magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
3
5. Szerződéses jogviszony
A jelen szerződés írásbeli szerződésnek minősül, és kizárólag elektronikus formában kerül
megkötésre, a jelen fejezetben foglaltak szerint:
5.1 A Vendég szóban, vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák
értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében
igazolja vissza a Szolgáltató.
5.2 A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött
visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás,
megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés
értékű.
5.3 A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza
továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.
5.4 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás
szükséges.
5.5 Vendég szerződéskötési szándékát a Szolgáltató online felületén, azaz a
https://www.dunapartpanzio.hu/elnevezésű weboldalán keresztül elérhető, harmadik személy
foglalási rendszert üzemeltető szolgáltató webáruházában közzétett szobafoglalási felület
alkalmazásával jelezheti.
5.6 A jelen szerződés elfogadása: Vendégnek a foglalási rendszerben a foglalás véglegesítésekor, a
foglalás leadásával egyidejűleg, a fizetési folyamat megkezdése előtt van lehetősége megismerni,
értelmezni és magára nézve kötelezőnek elismerni az ott közzétett jelen szerződést, amelyet a foglalási
rendszer felületén az „Általános Szerződési Feltételek” beágyazott linkre kattintva érhet el.
Vendég a jelen szerződés tartalmával egyező akaratnyilatkozatát és egyetértését, valamint a jelen
tartalomnak megfelelő szerződéskötési szándékát a beágyazott link mellett található üres négyzet
kipipálásával és a foglalás leadásával jelezheti Szolgáltató részére. Azzal, hogy Vendég elfogadja az
„Általános Szerződési Feltételek” elnevezésű, beágyazott linken közzétett jelen szerződést,
valamint Szolgáltató „Adatkezelési Tájékoztatóját” ugyanezen a módon, majd a foglalását
leadja és a foglalás tartalmának ellenértékét megfizeti Szolgáltató részére, Vendég a szolgáltatás
jelen szerződésben és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglalt tartalmának megfelelő feltételekkel
való igénybevétele mellett dönt.
5.7 A jelen szerződés megkötésének napja az a nap, amely napon a Szolgáltató a foglalást
megerősítő e-mailben visszaigazolta.
6. Szállás alapszolgáltatásai, Szállásszolgáltatás
6.1. A szálláshely-szolgáltatás a szolgáltató weboldalán feltüntetett mindenkori tartalommal és
díjazással vehető igénybe. Vendég az aktuálisan elérhető szobákat, felszereltségeket és esetleges egyéb
szolgáltatásokat, az egyes szobák bemutatását Szolgáltató weboldalán a kívánt szobára kattintva
ismerheti meg (https://www.dunapartpanzio.hu/) Vendég a Szolgáltató által kínált szolgáltatás
vonatkozásában bővebb információkat e-mail útján kérhet a II. fejezet 5./ pontjában feltüntetett e-mail
címére küldött megkeresésében.
6.2. A szálláshely-szolgáltatás keretében elérhető szolgáltatások kínálatának, típusának,
tartalmának és árának vonatkozásában a Szolgáltató webáruházában feltüntetett mindenkori
tartalom és árazás irányadó. A Vendég által lefoglalt és megfizetett szolgáltatás tartalmának és
árának érvényesen az a tartalom és ár tekintendő, amely a szolgáltatás megrendelésekor a Szolgáltató
weboldalán, valamint a foglalási rendszerben szerepelt. Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy
előzetes értesítés nélkül hajtson végre általa szükségesnek ítélt módosításokat a szolgáltatások listáját
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
4
és árát illetően, így korlátlan rendszerességgel jogosult frissíteni az elérhető szolgáltatások listáját és
árát a weboldalán, valamint a foglalási rendszerben.
7. A foglalás menete és a szerződés teljesítése
7.1. A Vendég a https://www.dunapartpanzio.hu/weboldal „Szobák” menüpontjában található
kínálat közül kiválasztja az általa lefoglalni kívánt szobá(ka)t. A foglalási folyamat során a szobákkal,
szolgáltatásokkal és árakkal kapcsolatos információk megerősítéshez kötöttek és Szolgáltató részéről
nem kötelező érvényűek.
7.2. Szoba foglalása: A kiválasztott szoba oldalán Vendég a „SZOBA FOGLALÁSA” menüpontra
kattintva tud továbblépni a foglalási folyamatban. A rendszer ekkor automatikusan átirányítja
Vendéget Szolgáltató foglalási rendszert üzemeltető partnerének weboldalára, ahol a foglalás
feltételeinek kiválasztásával Vendég véglegesítheti foglalását. Vendég a foglalás során megjelöli az
érkező vendégek számát (az ott meghatározott kategóriában) és kiválasztja az általa foglalni kívánt
szobák számát.
7.3. Lemondási feltételek: A foglalás lemondásának feltételeit a Vendég a fizetési és lemondási
foglalási rendszer erre irányadó menüpontjában találja. A foglalási rendszer felületén közzétett
mindenkori lemondási feltételek a jelen szerződés részét képezik, így amennyiben Vendég a foglalását
véglegesíti, azzal a lemondási feltételeket magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el. A lemondási
feltételek módosítására Szolgáltató egyoldalúan, előzetes tájékoztatás nélkül jogosult azzal, hogy a
Vendégre a foglalás véglegesítésekor érvényben lévő lemondási feltételek irányadók.
7.4. A foglalás véglegesítése: Vendég a foglalási rendszer felületén a szükséges foglalási feltételek
kiválasztását követően, személyes, valamint fizetési adatai megadását követően a jelen „Általános
Szerződési Feltételek”, valamint az „Adatkezelési Tájékoztató” megismerését és elfogadását követően
a „Foglalás most” gombra kattintva véglegesítheti foglalását és fizetheti meg a szolgáltatás
ellenértékét.
7.5. Fizetési mód: Vendég a foglalási rendszer mindenkori fizetési szolgáltatások kezelésére
szerződött parterén keresztül bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki a számla teljes végösszegét.
7.6. Vásárlónak a info@dunapartpanzio.hu címre, mint vevőszolgálati címre küldött e-mailben
haladéktalanul értesítenie kell Szolgáltatót, ha a vásárlás során használt kártyájukat jogosulatlanul
megterhelték vagy visszaélésszerűen használták annak érdekében, hogy Szolgáltató megtehesse a
szükséges intézkedéseket. Szolgáltató ezúton tájékoztatja Vásárlót, hogy a pénzforgalmi szolgáltatók
is foganatosíthatnak olyan csalást megelőző intézkedéseket, amelyek korlátoznak bizonyos típusú
jogügyleteket vagy műveleteket, amelyek alkalmazásáért Szolgáltató felelősséget nem vállal, az abból
eredő korlátozásokért vagy kellemetlenségekért felelősséggel nem tartozik.
7.7. Vételi ajánlat: A rendelés leadásával – azzal egyidejűleg a számla végösszegének megfizetésével
– a Vendég kötelező érvényű vételi ajánlatot nyújt be a foglalás tartalmára vonatkozóan. Ezen vételi
ajánlat csak akkor nyújtható be és továbbítható Szolgáltató felé, ha Vendég elfogadta a foglalási
folyamat során linkkel elérhetővé tett jelen „Általános Szerződési Feltételeket”, valamint az
„Adatkezelési Tájékoztatót”. Amennyiben Vendég nem ért egyet a jelen szerződésben foglaltakkal,
illetve a külön linken közzétett „Adatkezelési Tájékoztató” tartalmával, úgy vételi ajánlatát nem tudja
leadni Szolgáltató rendszerébe – ekképpen az „Általános Szerződési Feltételek”, illetve az
„Adatkezelési Tájékoztató” elfogadása nélkül a foglalás véglegesítésére irányító menüpont nem
kattintható. Amennyiben Vendégnek észrevételei, kérdései, illetve módosítási igénye merül fel a jelen
szerződés feltételei, illetve Szolgáltató adatkezelési tevékenysége vonatkozásában, úgy azt
Szolgáltatónak a jelen szerződésben megjelölt e-mail címére küldött elektronikus levelében jelezheti.
Amennyiben feleknek sikerül a jelen szerződést, illetve az Adatkezelési Tájékoztatót kölcsönös
akaratnyilatkozatuknak megfelelően egyeztetni, úgy kölcsönös akaratnyilatkozatuk esetén a jelen
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
5
szerződés, illetve az Adatvédelmi Tájékoztató szerinti, vagy egyedi feltételekkel, módosított
tartalommal köthetik azt meg. Vendég egyoldalú akarata esetén, amennyiben Szolgáltató számára a
Vendég által meghatározott módosítási igények nem elfogadhatók, úgy a felek között szerződés nem
jöhet létre és Vendég a szolgáltatást nem tudja igénybe venni.
7.8. A foglalás visszaigazolása: A foglalás leadását követően a foglalást visszaigazoló és elfogadó email üzenet Szolgáltató info@dunapartpanzio.hu címéről érkezik be a Vendégnek a foglalási rendszer
felületén megadott e-mail fiókjába. A Vendégre nézve kötelező érvényű vételi ajánlatot a Szolgáltató
akkor fogadja el magára nézve kötelező érvényűnek, ha és amikor Szolgáltató visszaigazolja emailben a foglalás véglegesítését.
7.9. Szolgáltató a Vendég által a rendelési felületen feltüntetett számlázási névre és címre állítja ki a
számlát. Vendég, mint a szolgáltatást megrendelő személy személyazonosságán nem változtathat. A
számlát Szolgáltató a rendelés során megadott e-mail címre, elektronikus úton küld meg Vendég
részére. Vendég a jelen szerződés elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató részére
elektronikus számlát állítson ki.
7.10. Szerződő felek rögzítik, hogy Vendég az általa lefoglalt szobá(ka)t a foglalás kezdőnapján
délután 14 órától jogosult átvenni és azt a foglalás zárónapján reggel 10 óráig köteles elhagyni.
7.11. Szerződő felek rögzítik továbbá, hogy a Szolgáltató jogosult a jelen szerződést azonnali hatállyal
felmondani, így a szolgáltatások nyújtását részben vagy egészben megtagadni, ha a Vendég nem
rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobá(ka)t, a berendezési és felszerelési
tárgyakat, illetve a létesítményt a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak
alkalmazottjaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll,
fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan, a szolgáltatással össze nem egyeztethető viselkedést
tanúsít, illetve amennyiben a Vendég egészségi állapotát tekintve feltételezhetően vagy bizonyítottan
fertőző betegségben szenved.
7.12. A jelen szerződés alapján a Vendég jogosult az általa lefoglalt szoba, valamint a szálláshely azon
létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak az általa megfizetett szolgáltatási
körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
7.13. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a
szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan
eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére – a jogszabályban meghatározottak
szerint – 30 napos határidővel vállal kötelezettséget.
8. Kártérítési felelősség:
8.1. Szolgáltató felelősséget vállal a Vendéget ért kárért, mely a Szálláshely területén, bizonyítottan a
Szolgáltató munkavállalói vagy a Szolgáltató érdekében eljáró személy(ek) hibájából következett be.
Amennyiben a kár mind a Szolgáltató, mind a Vendég magatartására felróható, úgy a felelősségük a
közrehatásuk arányában oszlik meg.
8.2. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató
munkavállalóinak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat
a Vendég maga okozta.
8.3. Szolgáltató jogosult a Szálláshelyen olyan helyiségeket meghatározni, ahova a Vendég (és/vagy
vele együtt ott tartózkodó személy) nem jogosult belépni, amely helyeken bekövetkezett esetleges
károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal, azokat ugyanis olyan károknak kell tekinteni, amit a
Vendég (és/vagy a vele együtt ott tartózkodó személy) maga okozott.
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
6
8.4. A Szálláshely esetleges hiányosságaiból eredő kárért való felelősség a Szolgáltatót akkor terheli –
feltéve, hogy azt nem a szerződésszegésen kívül vagy a szerződésszegéssel okozott kár szabályai
szerint kell megítélni –, ha a karbantartásra vonatkozó szabályokat a Szolgáltató megsértette és/vagy a
karbantartás során a károk megelőzése érdekében a Szolgáltató nem úgy járt el, ahogy az az adott
helyzetben általában elvárható. A karbantartásra vonatkozó szabályok betartását és azt, hogy a
karbantartás során a károk megelőzése érdekében a Szolgáltató úgy járt el, ahogy az az adott
helyzetben általában elvárható, a Szolgáltató köteles kétség esetén bizonyítani. A Szolgáltató
szerződésszegésen kívüli vagy a szerződésszegéssel okozott kárért való felelősségére a Ptk. szabályai
irányadóak. Szolgáltató nem felel a vendégek által történő, berendezési vagy felszerelési tárgyak
rendeltetésellenes használatából eredő károkért.
8.5. A kártérítés maximális mértékét a mindenkori hatályos magyar Polgári Törvénykönyv határozza
meg.
8.6. A Vendég az őt ért kárt az észlelést követően haladéktalanul jelenteni köteles a Szolgáltatónak, és
minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset
körülményeinek tisztázásához, és az esetleges rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi
eljáráshoz szükséges.
8.7. A Vendég mindazon károkért felelősséggel tartozik, amelyeket a Vendég és/vagy a vele együtt ott
tartózkodó személy a Szolgáltatónak vagy egyéb harmadik személynek okoz, függetlenül attól, hogy a
károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni. Vendég felelős a
berendezési vagy felszerelési tárgyak rendeltetésellenes használatából eredő károkért.
8.8. Abban az esetben, ha a Vendég végleges távozása után derül fény arra, hogy a Vendég kétséget
kizáróan a Szolgáltatónak vagy más Vendégnek, vagy harmadik személynek vagyoni kárt okozott, úgy
Szolgáltató jogosult a kárösszeget a Vendéggel szemben érvényesíteni. Ebben az esetben a kétséget
kizáró bizonyítékokat a Szolgáltató köteles eredeti állapotban 3 (három) évig megőrizni és szükség
esetén az eljáró hatóság rendelkezésére bocsátani. Abban az esetben, ha a Vendég végleges távozása
után okkal feltételezhető, hogy a Vendég a Szolgáltatónak vagy más Vendégnek, vagy harmadik
személynek vagyoni kárt okozott, úgy Szolgáltató jogosult rendőrségi eljárást kezdeményezni a
Vendéggel szemben a tényállás tisztázása érdekében és köteles minden birtokában levő bizonyítékot
átadni az eljáró hatóság részére.
8.9. Vendég és/vagy a vele együtt ott tartózkodó személy által okozott vagyoni kár mértékét a
Szolgáltató jogosult meghatározni. Amennyiben a Szálláshelyen tartózkodó Vendég és/vagy a vele
együtt ott tartózkodó személy az általa okozott kár mértékét vitatja, úgy a kárösszeget megállapító
munkavállaló feletteséhez fordulhat jogorvoslatért. Amennyiben a Vendég és/vagy a vele együtt ott
tartózkodó személy továbbra sem fogadja el a megállapított kár mértékét, úgy a mindenkor hatályos
jogszabályok szerinti jogi lépéseket tehet.
9.A felek közötti kommunikáció. A szerződés megszűnése
9.1. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy szolgáltatásnyújtását indokolással vagy indokolás nélkül a
szolgáltatásnyújtás megkezdését megelőzően visszautasítsa.
9.2. A jelen szerződés az abban rögzítettek kölcsönös teljesítésével megszűnik.
9.3. Szerződő felek kölcsönösen írásbelinek és elfogadottnak tekintik, ha a szerződéstől való
elállásra, annak módosítására, megszüntetésére vagy az azonnali hatályú felmondásra irányuló 7
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
7
jognyilatkozatuk a másik fél részére a felek által jelen szerződésben kölcsönösen, írásbeli
kommunikációs formaként elfogadott e-mail útján kerül megküldésre. Szolgáltató e-mail címének
a jelen szerződésben rögzített info@dunapartpanzio.hu e-mail cím minősül, míg Vendég részéről
az Vendég által a szolgáltatás során kommunikációs formaként használt bármely e-mail címe
elfogadottnak minősül.
9.4. A szerződés bármely rendelkezésének érvénytelensége esetén az érvénytelenség
jogkövetkezményeit csak e rendelkezésekre kell alkalmazni, az érvénytelenség a szerződés többi
részét nem érinti. Az érvénytelen rész helyébe automatikusan a hatályos jogszabályi
rendelkezések lépnek, feltéve, hogy a Szerződő felek a szerződést az érvénytelen rész nélkül is
megkötötték volna.
10.Titoktartási kötelezettség
10.1. Szerződő felek jelen szerződés keretében kölcsönösen kötelezettséget vállalnak arra, hogy
titokban tartanak és bizalmasan kezelnek minden, a jelen szerződés végrehajtásával
kapcsolatban keletkezett vagy tudomásukra jutó üzleti titkot, információt, dokumentumot és
minden egyéb anyagot, továbbá azokat soha, semmilyen okból nem tárják fel vagy engedik meg a
felfedésüket bármely harmadik fél számára, kivéve amennyiben erről Szerződő felek kölcsönös
akaratnyilatkozatukat kifejező írásbeli megállapodásban rendelkeznek. Ezen túlmenően sem
közölhetnek harmadik személlyel olyan adatot, amely a teljesítéssel összefüggésben jutott
tudomásukra, és amelynek közlése Szerződő felek bármelyikére hátrányos következménnyel
járna. Szerződő felek rögzítik, hogy amennyiben a jelen szerződés teljesítéséhez hozzátartozik
valamely, jelen fejezetben foglalt titoktartási kötelezettséggel terhelt információ kiadása,
Szerződő fél kizárólag a másik Szerződő fél által előzetesen, írásban kiadható információként
közölt adatokat szolgáltathatja ki.
11.Adatvédelem, adatkezelési nyilatkozat
11.1. Vendég a jelen szerződés megkötésével hozzájárul ahhoz, hogy Szolgáltató a jelen
szerződés teljesítése során rögzített személyes adatait a szerződés teljesítése keretében kezelje,
azokat szükség esetén adatfeldolgozó szerződéses partnerei részére is hozzáférhetővé tegye.
Vendég a jelen szerződés megkötésével tudomásul veszi és elfogadja, hogy a személyes adatai
tárolásának időtartama a mindenkor irányadó jogszabályban meghatározott idő, ennek hiányában,
illetve ennek megfelelően a szerződés megszűnését követő 5 év, ezt követően azok törlésre
kerülnek.
11.2. Szolgáltató bármely, Vendégtől kapott személyes adatot, információt bizalmasan kezel, azt
harmadik fél számára nem adja ki, Vendég kifejezett, jelen szerződésen kívül álló írásbeli
hozzájárulása nélkül hirdetésre, reklámra, marketing célokra nem használja fel.
11.3. Szolgáltató tájékoztatja Vendégeit, hogy szolgáltatási tevékenysége során Szolgáltató
adatkezelőnek minősül, mely során az érintett hozzájárulásával kezelheti a szolgáltatást igénybe
vevő érintett személy (Vendég) személyes adatait Szolgáltató weboldalán közzétett „Adatkezelési
Tájékoztató” elnevezésű dokumentumában foglaltaknak megfelelően.
11.4. A Vendég, mint adatkezeléssel érintett személy jogosult tájékoztatást kapni, betekinteni,
másolatot kapni az őt érintő személyes adatokról. Az érintett személy jogosult kérelmezni az
adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését
vagy kezelésének korlátozását; tiltakozhat az ilyen személyes és különleges adatok kezelése ellen,
valamint élhet az adathordozhatóság jogával. Jogosult a hozzájárulása bármely időpontban történő
visszavonásához, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott
adatkezelés jogszerűségét. Jogosult továbbá a felügyeleti hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság) panaszt benyújtani. A felügyeleti hatóság elérhetőségei: Nemzeti
Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság; weboldal: http://naih.hu; Postacím: 1363
Budapest, Pf.: 3.; E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; Telefonszám: +36 (1) 391-1400.
 DUNA P ’ART PANZIÓ, ÁSZF
8
11.5. Szolgáltató teljes körű adatkezelési tevékenységét, az érintett jogait és jogorvoslati
lehetőségeit Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza.
12.Záró rendelkezések
12.1. A jelen szerződés – amennyiben a foglalás elektronikus úton és nem a Szálláshelyen, a felek
személyes jelenléte mellett történik – távollevők között kötött szerződésnek minősül. A jelen
szerződésben nem szabályozott kérdésekre a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az
irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
rendelkezéseire, valamint a távollevők között kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet (a
továbbiakban: Korm. rendelet) egyes rendelkezéseire. A Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés l)
pontja alapján a Vendég mint fogyasztó a Korm. rendelet 20. § szerinti elállási és felmondási
jogát nem gyakorolhatja.
12.2 A jelen szerződés megkötésével Vendég magára nézve kötelező érvényűnek ismeri el a
Szolgáltató mindenkori Házirendjét, amelynek tartalmát Szolgáltató
https://www.dunapartpanzio.hu/ weboldalán a „Házirend” menüpont alatt ismerhet meg.
12.3. Szerződő felek a jelen szerződésből eredő esetleges jogvitáikat elsősorban békés úton,
egyeztető tárgyalás keretében kívánják rendezni, melynek eredménytelensége esetén a jogvita
rendezésére a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróságot jelölik ki.
12.4. Békéltető Testület előtti eljárás kezdeményezése esetén az eljárásra Vendég lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Vendég erre irányuló kérelme alapján a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület helyett a szerződés
teljesítésének helye vagy a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás, illetve az annak
képviseletére feljogosított szerv székhelye szerinti békéltető testülethez is benyújtható a kérelem.
Vendég belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a
fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye
alapítja meg, azonban az eljárás az itt említett békéltető testület helyett – a fogyasztó erre irányuló
kérelme alapján – a szerződés teljesítésének helye szerinti testület is illetékes, ha a teljesítés helye
belföldön található. Ha több fogyasztó közösen terjeszt elő kérelmet, bármelyik kérelmezőre
illetékes testület valamennyi kérelmezőre nézve illetékes. Szolgáltató székhelye szerint illetékes
békéltető testület a Pest Megyei Békéltető Testület (055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.;
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81; E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu).
12.5. A Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség elérhetősége: 1135
Budapest, Lehel utca 43-47.; Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.; telefonszám: +36 1 329-7017;
e-mail: fogyved.pestmegye@nfh.hu). Fogyasztóvédelmi panaszát beadhatja bármely
kormányablakban és kerületi hivatalban személyesen, postai úton vagy e-mailben.
12.6. Szerződő felek a jelen szerződést elolvasták, mint akaratukkal mindenben megegyezőt,
jóváhagyólag kötik meg.